9 minuten bodyweight workout

9 minuten bodyweight workout

In dit artikel geven we je een 9 minuten bodyweight workout. Deze training is perfect voor mensen met weinig tijd. Of voor mensen met weinig motivatie.

Wat is een bodyweight workout? 

Een bodyweight workout is een training waarbij je alleen je lichaamsgewicht nodig hebt. Je hebt hiervoor dus geen apparaten of gewichten nodig. Je kunt het dus ook gemakkelijk thuis doen!

Is 9 minuten wel genoeg?

Zeker wel! Je kunt beter 3 keer per week 9 minuten trainen, dan 1 keer per week 3 uur. En je kunt beter 7 dagen per week 9 minuten trainen, dan 3 keer per week 1,5 uur.

Deze training is dus perfect voor mensen met weinig motivatie. Als je het niet kunt opbrengen om naar de sportschool te gaan. Hiermee heb je thuis een alternatief.

Hoe werkt de 9 minuten bodyweight workout?

Het trainingsschema bestaat uit 6 oefeningen. Deze oefeningen doe je steeds 30 seconden per oefening achter elkaar. Zonder pauze. Daarna doe je nog 2 rondjes van 6 oefeningen. En dan ben je klaar.

Voorbeeld:

Ronde 1
Oefening 1 30 seconden
Oefening 2 30 seconden
Oefening 3 30 seconden
Oefening 4 30 seconden
Oefening 5 30 seconden
Oefening 6 30 seconden
Ronde 2
Oefening 1 30 seconden
Oefening 2 30 seconden
Oefening 3 30 seconden
Oefening 4 30 seconden
Oefening 5 30 seconden
Oefening 6 30 seconden
Ronde 3
Oefening 1 30 seconden
Oefening 2 30 seconden
Oefening 3 30 seconden
Oefening 4 30 seconden
Oefening 5 30 seconden
Oefening 6 30 seconden
Totaal 18 x 30 = 540 seconden = 9 minuten

Voor de zekerheid herhalen we het hier nog een keer. Geen pauze! Alle oefeningen ineens achter elkaar. Dat is fantastisch voor je conditie en voor je vetverbranding.

Welke oefeningen moet ik doen?

Om te beginnen raden we de volgende oefeningen aan:

1. Opdrukken

push up opdrukken

2. Crunches

Crunches buikspieren trainen

3. Burpees

Burpee

4. Plank

Plank Abs Sport Fitness Buiten

5. Lunges

Uitoefening Fitness Lunges Sportkleding

6. Side plank met leg raise

Side Plank Fitness Uitoefening Meisje Vorm

Hoe vaak moet ik het doen?

Dat is het leukste. Dat mag je helemaal zelf weten! We raden je wel aan om het minimaal 3 keer per week te doen. Maar je kunt het net zo vaak doen als je zelf wilt.

Je kunt bij dit schema namelijk niet overtraind raken. Elke dag is ook prima. Heel goed zelfs.

Heel veel succes! We horen graag of het bevalt.

Niks voor jou?

Lijkt het je niks? Wil je liever naar de sportschool? Niet getreurd. Probeer dan een van onze andere fitness schema’s voor in de gym, zoals ons full body fitness schema of het split schema voor beginners.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *