Basis fitness schema voor beginners

Op zoek naar een goed basis fitness schema voor beginners? Zoek niet verder, maar bekijk deze oefeningen voor de beginnende sporter nu die wij verzameld hebben in dit artikel.

Hoe vaak per week moet ik trainen?

Wij raden beginners aan om 2 of 3 keer per week te beginnen met trainen. Minder dan 2 keer per week trainen heeft geen zin en meer dan 3 keer per week naar de gym gaan leidt snel tot blessures. Hou je hier de eerste 2 tot 3 maanden aan. Daarna kun je als je dat wilt meer gaan trainen, niet minder.

Hoeveel rust moet ik aanhouden tussen trainingen?

Rust is net zo belangrijk voor je lichaam als trainen. Je moet je lichaam voldoende tijd geven om te herstellen tussen trainingen. Verspreid je trainingsdagen daarom over de week. Hou altijd minimaal 1 dag rust tussen de dagen waarop je sport in je fitness schema.

Hoe lang moet ik trainen?

Als je uit gaat van een half uur tot een uur per training in je fitness schema, dan is dat meer dan voldoende. Na ongeveer een uur is je lichaam moe en heeft doortrainen niet zoveel zin meer. Als je intensief traint, kan een half uurtje voldoende zijn.

Hoe ziet een basis fitness schema voor beginners er uit?

Hieronder hebben wij 2 verschillende fitness schema’s opgenomen voor beginners om mee te starten.

Schema 1

Het eerste fitness schema bestaat uit basisoefeningen die je in de sportschool kunt doen.

Leg press 3 x 15 herhalingen

Chest press 3 x 15 herhalingen

Low row 3 x 15 herhalingen

Shoulder press 3 x 15 herhalingen

Biceps 3 x 15 herhalingen

Triceps 3 x 15 herhalingen

Buikspieren

Onderrug

Schema 2

Volgt nog.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *