Fitness wat te eten voor slapen?

Eten slapen trainen herhalen

Je doet aan fitness. Wat moet je dan eten voor je gaat slapen?

Fitness eten voor slapen

De eerste regel die je goed moet onthouden is dat als je aan fitness doet, je altijd moet eten voor je gaat slapen.

Met voor je gaat slapen bedoelen we niet dat je vlak voor je gaat slapen moet eten trouwens, maar dat je na je avondeten nog minimaal een kleine maaltijd dient te nuttigen om ervoor te zorgen dat je spieren voldoende bouwstoffen hebben om gebruik van te maken tijdens het belangrijkste onderdeel van je fitness regime: je nachtrust.

Wat eten voor het slapen fitness

De volgende regel is dat je alleen maar gezonde dingen moet eten voor je gaat slapen.

Dit geldt eigenlijk voor iedereen, niet slechts voor mensen die aan fitness doen. En ook niet alleen voor het slapen, maar de hele dag.

Als je fitnesst wil je graag een resultaat boeken. Dat gaat beter (of misschien zelfs alleen maar) als je voldoende goede bouwstoffen binnen krijgt. De belangrijkste bouwstof voor het herstellen en opbouwen van spieren is eiwit. Je maaltijd dient dan ook een bron van eiwit te zijn.

Fitness wat te eten voor slapen?

Blijft over wat voorbeelden van een goede maaltijd voor het slapen gaan als je goed bezig bent met fitness.

Denk aan de volgende lekkere hapjes:

  • Bakje kwark – dit bevat extreem veel eiwit, je hebt meteen een toetje gehad en het ligt stevig op de maag wat vreetbuien voorkomt. Eventueel op smaak te maken met een scheutje ranja/limonade.
  • Broodje/pita met tonijn – een blikje tonijn bevat veel goede eiwitten, maak het op smaak met wat kruiden en/of wat augurkjes/kappertjes/zilveruitjes. Doe het er lekker dik op, want je wil liever niet teveel brood/pita eten.
  • Linzen/bruine bonen/kikkererwten/witte bonen/andere peulvruchten met kip/zalm/witvis. Ook een fantastische bron van eiwit. Voeg wat kruiden toe om het lekker te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *